marți, 2 iunie 2015

Narcisele din Muntii Rodnei

Luna Mai este numita si luna florilor, pe buna dreptate fiindca dupa o iarna care s-a lasat cam greu despartita de plaiurile noastre, intregul peisajul este incarcat de culoarea si mirosul florilor. La fel s-a intamplat si cu poiana de pe Muntele Saca din Muntii Rodnei, poiana numita Poiana cu narcise. Aici pe o suprafata de 5 hectare, ochiul si nasul este incantat de splendoarea oferita de miile de narcise inflorite. Dealtfel acest areal este constituit ca suprafata protejata si merita efortul de a urca pana la poiana pentru a admira in voie aceasta minunatie a naturii. Noi am ales sa coboram la ele sa le vedem.
Ne-am propus astfel, sa vedem narcisele la ele acasa si cum luna mai era pe sfarsite sambata si duminica 23, 24 mai am luat rucsacii in spinare si am apucat-o spre Valea Vinului (Rodna). Din Prundu Bargaului am plecat 5 drumeti cu o masina: Adi Hogiu, Dragos Musteata, Cristian Pop, Lucian Moise si Calin Musteata. Comunicand pe net uni cu alti am aflat ca si din Cluj si-au propus cativa membri ai CAR Cluj sa vina, tot in acel sfarsit de saptamana, pentru acelasi motiv in Muntii Rodnei si astfel trupa noastra s-a marit considerabil. Din pacate, cativa dintre cei de la Cluj si-au propus sa urce doar pe Saca, nu sa ne insoteasca intr-un circuit care inconjura valea Izvorului Rosu asa cum am ales cei mai multi sa facem, cu toate ca previziunile meteo pentru duminica nu erau dintre cele mai bune.
Am plecat sambata dimineata pe la 6:30 urmand ca pe la ora 9 sa ne intalnim toti in Valea Vinului si sa hotaram traseul pe care il vom aborda inclusiv locul de campare. Cei de la Cluj au ajuns putin inaintea noastra si cand am ajuns noi am avut placuta surpriza sa intalnim o multime de fete cunoscute, iubitori ai drumetiei si muntelui dornici de hoinareala. Dinu si Marlene Mititean, Geta Oltean, Serghei Suslov, Andreea Peter, Zoran Pavai, Radu Barna, Alina Carja, Lucian Satmarean, … Dupa saluturile de rigoare am apucat cararea si hai la deal.
                     
 Traseul nostru urca prin Stramtoarea Dracului spre Saua Curatel urmand TR, iar cand ajungem la stana din Gaura Mica facem un popas mai lung sa ne tragem sufletul si sa ne refacem provizia de apa. 
                     

                     

Mai departe de avantam spre saua Curatel unde este si refugiul celor de la Salvamont si unde intalnim si prima tufa de rhododendron inflorita, de anul acesta, iar dupa un alt scurt popas ne continuam traseul peste Varful Curatel (1851 m) urmand PA catre Saua cu Lac de sub Varful Ineu unde intentionam un popas mai lung pentru a putea sa urcam si pe Ineu, dar fara bagaje. In Saua Ineului langa refugiul construit cu ajutorul celor din Iasi lasam bagajele si dam o fuga pana pe Ineu ca sa mai luam cateva instantanee cu petecele de zapada care se incapataneaza sa mai reziste pe versantii nordici ai crestei.
                     

Dupa ce am lasat Ineul cu bine ne-am inhamat din nou la bagaje si p-aci ti-e drumul ca indata e seara si mai vine si ploaia. Creasta Muntilor Rodnei se aseza blanda la picioarele noastre si rand pe rand trecem peste Saua Putreda, Vf. Coasta neteda, Tarnita lui Putredu. Aici cativa, dl. Dinu, eu, Adi, Radu, si Alina ne despartim de grup si coboram pe curbe de nivel spre un izvor de unde sa ne reface proviziile de apa pentru la noapte si dimineata. Ceilalti isi continua traseul de creasta trecand Vf. Cisa,  urmand sa ne intalnim in Saua Cisa. Pe traseul de creasta marcajul BR isi continua drumul iar noua ne apare in fata marcajul TA care coboara spre valea Izvorul Rosu. Dupa ce ne umplem vasele cu apa incepem urcusul spre Vf, Omului depasind putin Saua Cisa unde am zis ca ne vom regrupa pentru ca a inceput si o ploaie sacaitoare si pe varf ne intalnim cu ceilalti. O luam la vale spre Saua Corongis unde vrem sa poposim peste noapte. Ajunsi aici ne intindem corturile, luam o gustare si ne pregatim de mas. 
                                       
Dupa ce toata lumea s-a mai relaxat putin, Serghei intretine atmosfera cu glume si toti se simt de parca se stiu de cand e lumea. 
                             
Noaptea vine pe nesimtite dar din pacate odata cu ea si ploaia se intensifica. Nu-i bai situatia e sub control, dar nu si pentru mine deoarece cortul meu care e cam batran si la ploi insistente cam ia apa, simteam ca asta urmeaza. Nu au fost decat vreo patru reprize puternice de ploaie dar am scapat basma curata ca abia ce s-a umezit folia exterioara putin pe la niste cusaturi. Oricum decizia e luata, il scot la pensie si imi iau alt cort.
 Dimineata ne trezim si suntem cu ochii pe cer doar doar se vor imprastia si norii. Marlene decreteaza ca ora de plecare, ora 9 in speranta ca pana atunci timpul se indreapta si puten aduna lucrurile cat de cat uscate. Ne adunam calabalacul, ciugulim cate ceva si ne uitam catre Vf. Corongis cam chioras ca avem ce scarmana ca sa il urcam. Nu ne descurajam si o luam la picior, noi bargauanii primii, ceilalti dupa noi. Patru dintre cei ramasi in urma aleg sa coboare spre valea Izvorul Rosu, renuntand la a mai urca Corongisul (1987 m).
Pe la ora 9:30 noi cei cinci care am plecat putin mai repede de ora 9 din tabara, suntem sus pe Corongis unde servim o gustare si ii asteptam pe ceilalti ca sa ne regrupam si sa facem o fotografie de grup. Dupa ce toata lumea a ajuns sus parca si timpul tine cu noi si ne rasplateste cu soare si timp frumos ca sa ne ticneasca de drumetie. Sedinta foto e in toi.
                             
Ne dam drumu la vale spre Varful Saca pe care il ocolim, de fapt, prin dreapta pe “drumuri de sonda” cum la zice Marlene. La tot pasul gentienele ne saluta cu stelutele lor de un albastru demential. 
                                            
Pe la ora 11:30 suntem deasupra Poienii cu narcise de pe Saca. Il intalnim aici pe Calin Gabor si Alina Vlad care intentioneaza sa urce pe traseul pe care am coborat noi. Stam la o poveste, ne ajung ceilalti si ne lasam imbatati de frumusetea  peisajului. Efortul depus pentru a ajunge aici s-a evaporat, ne ascundem printre narcise, facem parte din natura.
                           

http://www.mapmyhike.com/workout/999070437?fb_action_ids=1056949187665838&fb_action_types=fitness.runs&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B866886006719284%5D&action_type_map=%5B%22fitness.runs%22%5D&action_ref_map=%5B%5D
http://www.mapmyhike.com/workout/999070467?fb_action_ids=1056949370999153&fb_action_types=fitness.runs&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B919671838096551%5D&action_type_map=%5B%22fitness.runs%22%5D&action_ref_map=%5B%5D
Ultimii 5 km, pana la masina nu mai are rost sa ii descriu, noi am ramas acolo sus cu florile Muntelui Saca. Ne-am luat ramas bun de la cei de la Cluj, care au mai ramas sa admire frumusetea florilor si noi am coborat. Ne revedem in tura viitoare.      


2 comentarii: